...

Algemene voorwaarden Laadpuntsnel.nl

Op deze pagina vind je de algemene voorwaarden van Laadpuntsnel.nl.
Aan andere versies dan de hierboven te downloaden PDF-versie van de Algemene Voorwaarden zijn geen rechten te ontlenen.

Deze pagina is voor het laatst bijgewerkt op 20-4-2023.

Artikel 1 Definities

1. Laadpuntsnel.nl is een bedrijf die zich ten doel stelt het verlenen van een allround service op het gebied van Installatie van laadstations voor elektrische auto’s.
2. In deze Algemene voorwaarden wordt onder ‘Algemene voorwaarden’ verstaan: de onderhavige Algemene voorwaarden.
3. In deze Algemene voorwaarden wordt onder ‘Klant’ verstaan: de natuurlijke persoon die niet handelt voor doeleinden die verband houden met zijn bedrijfs- of beroepsactiviteit (hierna: Consument) of de natuurlijke persoon of rechtspersoon die handelt in de uitoefening van zijn bedrijfs- of beroepsactiviteit (hierna: Zakelijke Klant) en gebruikmaakt van de Diensten van Laadpuntsnel.nl.
4. In deze Algemene voorwaarden wordt onder ‘Partijen’, en ieder afzonderlijk als
‘Partij’, verstaan: Laadpuntsnel.nl en/of Klant.
5. In deze Algemene voorwaarden wordt onder ‘Overeenkomst‘ verstaan: de tussen Laadpuntsnel.nl en Klant gesloten Overeenkomst, al dan niet op afstand gesloten, waarbij Laadpuntsnel.nl zich jegens Klant verbindt Diensten te verrichten en Producten te leveren en Klant zich verbindt hiervoor een prijs te betalen. De Overeenkomst komt tot stand door een aanbod van Laadpuntsnel.nl en de aanvaarding daarvan door Klant, hetgeen nader wordt gespecificeerd in artikel 4.3 van deze Algemene voorwaarden.
6. In deze Algemene voorwaarden wordt onder ‘Diensten’ verstaan: alle door Laadpuntsnel.nl en/of door haar ingeschakelde derden aan Klant geleverde Diensten, onder andere inhoudende het verlenen van advies en het verkopen, installeren en onderhouden van elektrische laadstations voor elektrische auto’s, en geleverde Producten alsmede alle andere door Laadpuntsnel.nl ten behoeve van Klant verrichte werkzaamheden, van welke aard ook, verricht in het kader van een opdracht, waaronder begrepen werkzaamheden die niet op uitdrukkelijk verzoek van Klant worden verricht.
7. In deze Algemene voorwaarden wordt onder ‘Producten’ verstaan: alle door Laadpuntsnel.nl en/of door haar ingeschakelde derden aan Klant geleverde Producten, onder andere inhoudende elektrische laadstations voor elektrische auto’s en alle daarbij behorende onderdelen.
8. In deze Algemene voorwaarden wordt onder ‘Installatie’ verstaan: Het feitelijk ter beschikking stellen en installeren van de Producten en/of uitvoeren van de Diensten, op de door Klant aangegeven locatie.
9. In deze Algemene voorwaarden wordt onder ‘Website’ verstaan: de Website van Laadpuntsnel.nl , te raadplegen via www.laadpuntsnel.nl.

Artikel 2 Identiteit van Laadpuntsnel.nl

1. Laadpuntsnel.nl is bij de KvK geregistreerd onder nummer 78403855.
2. Laadpuntsnel.nl is per e-mail te bereiken via info@laadpuntsnel.nl of middels de Website www.laadpuntsnel.nl en telefonisch op 085-3039293.

Artikel 3 Toepasselijkheid van de Algemene voorwaarden

1. De Algemene voorwaarden zijn van toepassing op ieder aanbod van Laadpuntsnel.nl en op alle huidige en toekomstige Overeenkomsten, leveringen, commerciële relaties en overige rechtsverhoudingen tussen Partijen. De Algemene voorwaarden van Klant worden uitdrukkelijk van de hand gewezen.
2. Afwijkingen van de Algemene voorwaarden zijn slechts geldig indien uitdrukkelijk en schriftelijk met Laadpuntsnel.nl overeengekomen.
3. Toepasselijkheid van inkoop- of andere voorwaarden van Klant worden uitdrukkelijk van de hand gewezen, tenzij uitdrukkelijk en schriftelijk anders overeengekomen.
4. De Algemene voorwaarden zijn ook van toepassing op aanvullende of gewijzigde opdrachten van Klant.
5. Indien blijkt dat een bepaling of meerdere bepalingen in deze Algemene voorwaarden nietig zijn, wordt de geldigheid van de overige bepalingen van deze Algemene voorwaarden alsmede de gehele Overeenkomst niet aangetast. Partijen zullen zich in een dergelijk geval inspannen de nietige bepaling te vervangen voor een nieuwe, geldige bepaling die zo dicht mogelijk de ongeldige bepaling benadert binnen de strekking van de oorspronkelijke Algemene voorwaarden.

Artikel 4 Aanbod en totstandkoming Overeenkomst

1. Alle aanbiedingen op de Website zijn geheel vrijblijvend, tenzij uitdrukkelijk anders aangegeven.
2. Klant kan contact opnemen met Laadpuntsnel.nl via de Website, e-mail of telefoon voor een van de aangeboden Diensten of Producten.
3. Klant kan ook een gratis advies gesprek aanvragen via de Website.
4. Daarnaast kan Klant aan Laadpuntsnel.nl verzoeken een fysieke schouwing uit te voeren, waarbij Laadpuntsnel.nl op locatie langskomt voor een advies op maat. Deze schouwing is niet gratis en wordt doorbelast aan Klant. Indien de schouwing leidt tot een Overeenkomst, wordt een korting gegeven voor de schouwing.
5. Laadpuntsnel.nl zal met Klant overleggen omtrent zijn verwachtingen en kan daarna een offerte opmaken die per e-mail verstuurd zal worden. De Overeenkomst komt pas tot stand door ondertekening van de offerte of middels een (elektronische) opdrachtbevestiging.
6. Als Laadpuntsnel.nl een bevestiging naar Klant stuurt, geeft die bevestiging richting aan de inhoud en uitleg van de Overeenkomst, onder voorbehoud van kennelijke verschrijvingen. Laadpuntsnel.nl kan niet aan zijn aanbod worden gehouden indien Klant redelijkerwijs kan begrijpen dat het aanbod, dan wel een onderdeel daarvan, een kennelijke vergissing of verschrijving bevat.
7. Indien Klant aantekeningen maakt of reacties geeft op de offerte van Laadpuntsnel.nl dan maken zij geen deel uit van de Overeenkomst, tenzij Laadpuntsnel.nl deze schriftelijk bevestigt.
8. Een opdracht door Klant waaraan geen schriftelijke offerte vooraf is gegaan, behoeft schriftelijke aanvaarding door Laadpuntsnel.nl.

Artikel 5 Uitvoering van de Overeenkomst

1. Laadpuntsnel.nl zal zich inspannen de Diensten naar beste inzicht en vermogen en overeenkomstig de eisen van goed vakmanschap, alsmede zoveel mogelijk overeenkomstig de schriftelijk vastgelegde afspraken, uit te voeren.
2. Laadpuntsnel.nl heeft bij het verlenen van advies slechts een inspanningsverplichting en geen resultaatsverplichting. Een inspanningsverplichting is een verplichting om de nodige inspanningen te leveren of om bepaalde middelen aan te wenden om het bedongen resultaat te bereiken, hetgeen betekent dat Laadpuntsnel.nl niet kan garanderen dat de uitkomsten, resultaten of de verwachtingen die Klant bij de levering van Diensten voor ogen heeft ook daadwerkelijk worden behaald. Het advies wordt immers gegeven naar eigen inzicht en interpretaties, hier kan Klant geen rechten aan ontlenen.
3. Laadpuntsnel.nl heeft het recht bepaalde werkzaamheden te laten verrichten door derden.
4. Bij het inschakelen van derden zal Laadpuntsnel.nl de nodige zorgvuldigheid in acht nemen en bij de selectie van deze derden, zoveel als dit in de relatie tot Klant redelijkerwijs mogelijk en gebruikelijk is, met Klant overleggen.
5. De Overeenkomst kan alleen door Laadpuntsnel.nl worden uitgevoerd indien Klant volledige en correcte (contact)gegevens verstrekt aan Laadpuntsnel.nl bij het sluiten van de Overeenkomst. Klant draagt er derhalve zorg voor dat alle gegevens, waarvan Laadpuntsnel.nl aangeeft dat deze noodzakelijk zijn of waarvan Klant redelijkerwijs behoort te begrijpen dat deze noodzakelijk zijn voor het uitvoeren van de Overeenkomst, tijdig aan Laadpuntsnel.nl worden verstrekt.
6. Klant draagt er zorg voor dat Laadpuntsnel.nl zijn Diensten tijdig en deugdelijk kan verrichten. Indien Klant zijn afspraken hieromtrent niet nakomt, is hij gehouden de hieruit voortvloeiende schade te vergoeden.
7. Indien voor de uitvoering van Diensten of levering van Producten een termijn is overeengekomen of opgegeven, dan is dit nimmer een fatale termijn. Bij overschrijding van een termijn dient Klant Laadpuntsnel.nl hiervan schriftelijk in gebreke te stellen. Laadpuntsnel.nl dient daarbij een redelijke termijn te worden geboden om alsnog uitvoering te geven aan de Overeenkomst.

Artikel 6 Wijziging van de Overeenkomst

1. Indien tijdens de uitvoering van de Overeenkomst blijkt dat het voor een behoorlijke uitvoering daarvan noodzakelijk is om deze te wijzigen of aan te vullen, zullen Laadpuntsnel.nl en Klant tijdig en in onderling overleg tot aanpassing van de Overeenkomst overgaan.
2. Indien de Overeenkomst wordt gewijzigd, daaronder begrepen een aanvulling, is er sprake van een aanvullende opdracht. Over deze aanvullende opdracht zal vooraf een aparte afspraak over de honorering worden gemaakt. Zonder aanvullende offerte gelden de oorspronkelijke voorwaarden, waarbij de extra Diensten tegen het afgesproken tarief betaald worden.
3. Het niet of niet onmiddellijk uitvoeren van de gewijzigde Overeenkomst levert geen wanprestatie van Laadpuntsnel.nl op en is voor Klant geen grond om de Overeenkomst op te zeggen of te ontbinden.
4. Wijzigingen in de oorspronkelijk gesloten Overeenkomst tussen Laadpuntsnel.nl en Klant zijn pas geldig vanaf het moment dat deze wijzigingen door middel van een aanvullende of gewijzigde Overeenkomst zijn aanvaard door beide Partijen. Deze wijziging geschiedt schriftelijk.

Artikel 7 Opschorting, ontbinding en tussentijdse opzegging van de Overeenkomst

1. Laadpuntsnel.nl is bevoegd de nakoming van de verplichtingen op te schorten of de Overeenkomst te ontbinden, indien Klant de verplichtingen uit de Overeenkomst niet, niet volledig of niet tijdig nakomt, dan wel dat Laadpuntsnel.nl goede grond heeft te vrezen dat Klant in die verplichtingen zal tekortschieten, mits Laadpuntsnel.nl Klant door middel van een schriftelijke aanmaning in gebreke heeft gesteld, waarbij Klant een redelijke termijn voor de nakoming van de verplichtingen wordt gesteld, en nakoming binnen deze termijn uitblijft.
2. Voorts is Laadpuntsnel.nl bevoegd de Overeenkomst te ontbinden, onder dezelfde voorwaarden als bedoeld in lid 1 van dit Artikel, indien zich omstandigheden voordoen welke van dien aard zijn dat nakoming van de Overeenkomst onmogelijk is of ongewijzigde instandhouding van de Overeenkomst in redelijkheid niet kan worden gevergd.
3. Indien Klant zijn uit de Overeenkomst voortvloeiende verplichtingen niet nakomt, deze niet-nakoming ontbinding rechtvaardigt en Klant in verzuim is, dan is Laadpuntsnel.nl gerechtigd de Overeenkomst terstond en met directe ingang te ontbinden door middel van een schriftelijke verklaring jegens Klant, waarbij Klant, uit hoofde van wanprestatie, tot schadevergoeding of schadeloosstelling is verplicht.

Artikel 8 Laadpaal en laadpas

1. Klant is verplicht direct bij de Installatie zijn/haar laadpaal te registeren en activeren op de website van de betreffende fabrikant. Klant kan kiezen voor één van de beschikbare abonnementen.
2. Klant is tevens, tenzij expliciet door Laadpuntsnel.nl aangegeven dat het niet zo is, verplicht een abonnement af te (laten) sluiten waarop de voorwaarden van de fabrikant danwel serviceprovider van toepassing zijn.
3. Laadpuntsnel.nl informeert Klant voorafgaand, tijdens of na de Installatie over de werking van de laadpaal, de laadpas en het afsluiten van een abonnement.
4. Laadpuntsnel.nl streeft ernaar dat de laaddiensten zo goed mogelijk werken. Desondanks is Laadpuntsnel.nl nimmer aansprakelijk voor een storing of onderbreking. Soms is een (korte) onderbreking in de dienstverlening vereist voor bijzondere werkzaamheden, zoals onderhoud aan de laadpaal. Laadpuntsnel.nl streeft ernaar, binnen redelijke grenzen, storingen en onderbrekingen te vermijden of anders binnen redelijke tijd met een oplossing te komen.
5. Voor het gebruik van de laadpaal is één of meerdere connectiviteitsverbindingen vereist. Klant is zelf verantwoordelijk voor deze verbindingen.
6. Laadpuntsnel.nl of de partnerfabrikant is gerechtigd om geregistreerde laadpalen te verwijderen uit de backoffice van Laadpuntsnel.nl of de partnerfabrikant, (geactiveerde) laadpassen niet te activeren, een afgesloten abonnement per direct te beëindigen, toegang tot de laaddiensten per direct te beëindigen en/of onmiddellijk te blokkeren indien:

a. de automatische incasso meermalen niet succesvol uitgevoerd kan worden of in geval van niet-nakoming van enige betalingsverplichting; of
b. sprake is van faillissement, surséance van betaling, schuldsanering of ondercuratelestelling van de Klant; of
c. Klant schade heeft veroorzaakt aan een Laadpaal en/of laaddienst; of
d. Sprake is van andere omstandigheden, waaronder, maar niet uitsluitend, misbruik en/of vermoeden van fraude.

7. Voor het gebruik van de laadpaal, kan een laadpas verplicht zijn. Klant dient deze laadpas zelf aan te vragen, of deze wordt door Laadpuntsnel.nl, dan wel de partner van Laadpuntsnel.nl opgestuurd aan Klant. Aan het gebruik van de laadpas kunnen kosten verbonden zijn, welke in rekening worden gebracht conform de geldende tarieven.

Artikel 9 Herroepingsrecht

1. Dit Artikel is slechts van toepassing op een met de Consument gesloten Overeenkomst op afstand. De Zakelijke Klant komt derhalve geen herroepingsrecht toe.
2. Klant heeft het recht om een op afstand gesloten Overeenkomst binnen 14 (veertien) dagen kosteloos en zonder opgave van reden te annuleren (Herroepingsrecht).
3. Bij de Overeenkomst met betrekking tot het leveren van Diensten begint de termijn van het Herroepingsrecht te lopen op de dag waarop de Overeenkomst wordt gesloten.
4. Voor Klant geldt dat de Overeenkomst niet meer kan worden geannuleerd ingeval Laadpuntsnel.nl de Diensten volledig levert binnen de 14 (veertien) dagen bedenktijd. Bij het afsluiten van de Overeenkomst verleent Klant hiervoor toestemming aan Laadpuntsnel.nl en verklaart hij afstand te doen van het Herroepingsrecht.
5. Voorts geldt dat Klant het Herroepingsrecht behoudt indien de levering van de Diensten, op verzoek van Klant, gedeeltelijk geschiedt binnen de 14 (veertien) dagen bedenktijd. Wel is Klant gehouden te betalen voor de reeds geleverde Diensten en Producten.

Artikel 10 Annulering

1. Annulering van de Overeenkomst na ondertekening van de offerte of (elektronische) opdrachtbevestiging is wel mogelijk. Hiervoor wordt een afkoopsom berekend van alle onkosten die door Laadpuntsnel of derden gemaakt zijn. Dit bedraagt 30% van het factuurbedrag.

Artikel 11 Kosten, honorering en betaling

1. Alle genoemde bedragen in de offerte zijn in euro’s en inclusief BTW, tenzij anders vermeld.
2. Laadpuntsnel.nl heeft het recht om kennelijk foutieve verschrijvingen in de prijsopgave te herstellen.
3. Betaling geschiedt via iDeal, incasso of bankoverschrijving door middel van facturatie.
4. Bij akkoord van de offerte dient vooraf 50% van het factuurbedrag aanbetaald te worden.
5. De factuur dient binnen 14 (veertien) dagen door Klant te zijn voldaan.
6. Klant heeft de plicht om onjuistheden in de vermelde of verstrekte betaalgegevens onverwijld aan Laadpuntsnel.nl mede te delen.
7. Indien Klant in gebreke blijft in de tijdige betaling van een factuur, dan is Klant van rechtswege in verzuim, zonder dat daarvoor verdere ingebrekestelling is vereist. Klant is alsdan de wettelijke rente verschuldigd. De rente over het opeisbare bedrag zal worden berekend vanaf het moment dat Klant in verzuim is tot het moment van voldoening van het volledig verschuldigde bedrag.
8. Indien Laadpuntsnel.nl besluit een vordering wegens niet-betaling van één of meer niet-betaalde facturen langs gerechtelijke weg te incasseren, is Klant, naast de verschuldigde hoofdsom en de in artikel 11.6 genoemde rente, tevens gehouden alle in redelijkheid gemaakte gerechtelijke en buitengerechtelijke kosten te vergoeden. De vergoeding van gemaakte gerechtelijke en buitengerechtelijke kosten wordt vastgesteld conform het alsdan geldende Besluit dat ziet op vergoeding voor buitengerechtelijke incassokosten.

Artikel 12 Levering

1. Op het moment dat de Overeenkomst tussen Partijen is gesloten, levert Laadpuntsnel.nl de Diensten met inachtneming van de levertermijn van de Producten zo snel mogelijk aan Klant. Laadpuntsnel.nl zal binnen redelijke termijn na het aangaan van de Overeenkomst contact opnemen met Klant teneinde een installatiedatum af te spreken.
2. Klant kan tot 48 uur vóór levering van de Diensten of Producten, de gemaakte afspraak kosteloos verzetten of annuleren. Indien Klant binnen deze termijn de afspraak wenst te verzetten of annuleren, is Laadpuntsnel.nl gerechtigd 50% van de kosten voor deze afspraak in rekening te brengen.
3. Klant zal alle medewerking verlenen aan Laadpuntsnel.nl welke redelijkerwijze van haar verwacht kan worden bij/ten behoeve van het leveren van de Producten en/of Diensten. Daarbij is Klant verantwoordelijk voor het treffen van alle benodigde voorzorgsmaatregelen teneinde een veilig en probleemloze Installatie mogelijk te maken.
4. Indien voor of na het sluiten van de Overeenkomst blijkt dat de levering van de Diensten of Producten niet of niet geheel mogelijk is, dan is Laadpuntsnel.nl gerechtigd om aanvullende voorwaarden te stellen waaraan de Klant dient te voldoen voordat Laadpuntsnel.nl gehouden is om de Diensten of Producten te leveren. Indien niet aan deze aanvullende voorwaarden wordt voldaan dan kan de Klant geen aanspraak maken op levering van de Diensten of Producten, in welk geval Laadpuntsnel.nl niet gehouden is enige schade te vergoeden.
5. Indien Laadpuntsnel.nl de Producten niet binnen de overeengekomen levertermijn kan leveren, stelt zij Klant daarvan zo snel mogelijk in kennis. Laadpuntsnel.nl is gerechtigd om in onderling overleg met Klant een nieuwe leverdatum overeen te komen.
6. Klant is verplicht om een geleverd Product bij ontvangst onmiddellijk te controleren. Indien blijkt dat een geleverd Product verkeerd, ondeugdelijk of incompleet is, dan dient de Klant (alvorens over te gaan tot terugzending aan Laadpuntsnel.nl) deze gebreken onmiddellijk, in ieder geval niet later dan 48 uur na ontvangst, te melden via info@laadpuntsnel.nl op straffe van verval van de aanspraak op non-conformiteit en bijbehorende rechten.
7. Indien Klant constateert dat het afgeleverde Product wezenlijk niet beantwoordt aan de Overeenkomst of ingeval een Product kwijtraakt of beschadigd wordt ontvangen, dan wordt gezocht naar een passende oplossing in gezamenlijk overleg. Klant heeft in een dergelijk geval jegens Laadpuntsnel.nl het recht om:
i. Aflevering van het ontbrekende onderdeel of Product te eisen;
ii. Herstel van het afgeleverde Product te eisen, mits Laadpuntsnel.nl hieraan redelijkerwijs kan voldoen;
iii. Vervanging van het Product te eisen, tenzij de afwijking van de Overeenkomst te gering is om dit te rechtvaardigen, dan wel het Product na het tijdstip dat Klant redelijkerwijs met ontbinding van de Overeenkomst rekening moest houden, teniet of achteruit is gegaan doordat Klant niet als een zorgvuldig schuldenaar voor het behoud van het Product heeft gezorgd;
iv. De Overeenkomst te ontbinden, tenzij de afwijking van de Overeenkomst gezien haar geringe betekenis ontbinding niet rechtvaardigt; of
v. De prijs te verminderen in evenredigheid met de mate van afwijking van de Overeenkomst.
8. De rechten uit lid 7 onder iv en v van dit Artikel ontstaan pas indien herstel en vervanging van de afgeleverde Producten onmogelijk is of van Laadpuntsnel.nl niet gevergd kan worden, dan wel indien Laadpuntsnel.nl tekort is geschoten om zijn verplichtingen tot herstel of vervanging van de afgeleverde Producten binnen een redelijke termijn na te komen.
9. Indien Klant vervanging van het Product eist, zoals bedoeld in lid 7 onder iii van dit Artikel, en het bestelde Product niet meer leverbaar is, is Laadpuntsnel.nl gerechtigd om aan Klant een soortgelijk Product van dezelfde of soortgelijke kwaliteit te leveren.

Artikel 13 Eigendomsvoorbehoud

1. Alle goederen geleverd door Laadpuntsnel.nl blijven in het eigendom van Laadpuntsnel.nl , voor zolang deze goederen niet of niet helemaal zijn afbetaald.
2. Voor zover het eigendomsvoorbehoud van Laadpuntsnel.nl door zaakvorming of anderszins tenietgaat, behoudt Laadpuntsnel.nl zich het recht een bezitloos pandrecht op een zaak te vestigen, tot zekerheidstelling van al hetgeen Klant nog aan Laadpuntsnel.nl verschuldigd is of zal zijn. Klant dient dit bezitloze pandrecht op het eerste verzoek van Laadpuntsnel.nl te vestigen.

Artikel 14 Aansprakelijkheid

1. Klant is verantwoordelijk voor het aandragen van correcte en representatieve gegevens en informatie die nodig zijn voor het uitvoeren van de Overeenkomst. Laadpuntsnel.nl is niet aansprakelijk voor schade, onder anderen op basis van een verkeerde bestelling, indien Klant onjuiste, niet-representatieve of irrelevante gegevens heeft verstrekt.
2. Alle schade in verband met de door Klant verstrekte informatie, waaronder begrepen informatie die door Klant wordt verstrekt over het gebruik van de verschillende componenten in de meterkast, komen voor rekening en risico van de Klant.
3. De levertermijn als genoemd in artikel 12.1 kan slechts bij benadering worden opgegeven. Ofschoon steeds getracht zal worden de levertermijn na te komen, is Laadpuntsnel.nl nimmer aansprakelijk voor de gevolgen van overschrijding van de aldaar genoemde termijn. Overschrijding van de termijn geeft Klant geen recht de Overeenkomst te annuleren, of de ontvangst of betaling van de Producten te weigeren, noch is Laadpuntsnel.nl enige vergoeding verschuldigd jegens Klant.
4. Kleine gebruikelijke dan wel noodzakelijke schades die samenhangen met het uitvoeren van de Installatie worden niet vergoed.
5. Laadpuntsnel.nl is niet aansprakelijk voor fouten of nalatigheden van door haar ingeschakelde derden. Door gebruik te maken van de Diensten van Laadpuntsnel.nl , verleent Klant de bevoegdheid aan Laadpuntsnel.nl om, als een door Laadpuntsnel.nl ingeschakelde derde zijn aansprakelijkheid wil beperken, die aansprakelijkheidsbeperking mede namens Klant te aanvaarden.
6. Ten aanzien van de verleende adviezen van Laadpuntsnel.nl geldt een inspanningsverplichting en geen resultaatsverplichting. Laadpuntsnel.nl kan derhalve niet aansprakelijk worden gesteld omtrent ontevredenheid van Klant over tegenvallende resultaten.
7. Laadpuntsnel.nl is niet aansprakelijk voor indirecte schade, waaronder maar niet uitsluitend begrepen gevolgschade.
8. Laadpuntsnel.nl is niet aansprakelijk voor eventuele verschrijvingen op de Website.
9. Laadpuntsnel.nl is niet aansprakelijk voor het niet of niet tijdig voldoen aan de verplichtingen, voortvloeiend uit de Overeenkomst, in geval dit veroorzaakt wordt door overmacht als bedoeld in artikel 14.
10. Laadpuntsnel.nl is nimmer aansprakelijk voor schade die, of die mede, is veroorzaakt door ongeoorloofd gebruik door of namens de Klant of voor schade die mede is veroorzaakt omdat Klant niet voldoet aan de geldende veiligheidsinstructies, aan enig ander voorschrift voor de betreffende laadpaal of het betreffende elektrisch voertuig of aan andere relevante voorschriften.
11. Laadpuntsnel.nl is niet aansprakelijk voor enige vorm van schade die ontstaat als gevolg van of verband houdende met het tijdelijk uitschakelen van de elektriciteit bij de Installatie.
12. Indien Laadpuntsnel.nl aansprakelijk wordt gehouden, zal zij uitsluitend aansprakelijk zijn voor directe schade die daadwerkelijk door Klant is opgelopen, betaald of geleden is vanwege een aantoonbaar tekortschieten van de verplichtingen van Laadpuntsnel.nl met betrekking tot haar Diensten.
13. De aansprakelijkheid van Laadpuntsnel.nl is beperkt tot het door de verzekeraar gedekte en uitgekeerde bedrag. Indien de verzekeraar niet tot uitkering overgaat, dan wel indien Laadpuntsnel.nl niet is verzekerd, is de aansprakelijkheid beperkt tot het door Klant betaalde bedrag.
14. De beperking van de aansprakelijkheid zoals beschreven in dit Artikel geldt niet indien sprake is van opzet of bewuste roekeloosheid aan de zijde van Laadpuntsnel.nl .
15. Deze bepaling sluit geen aansprakelijkheid uit voor zover aansprakelijkheid bij wet niet mag worden beperkt of uitgesloten.

Artikel 15 Overmacht

1. Onder overmacht wordt verstaan, alle van buiten komende oorzaken, buiten wil of toedoen van Laadpuntsnel.nl , waardoor tijdige, volledige of juiste nakoming van de Overeenkomst niet meer mogelijk is.
2. Onder overmacht zoals in het vorige lid van dit Artikel bedoeld, wordt mede verstaan, maar is niet beperkt tot: niet-nakoming van een derde, ziekte van (personeel van) Laadpuntsnel.nl zelf of een derde, abnormale weersomstandigheden, storingen in water- en energieleveringen, stakingen, ernstige storingen in de systemen van Laadpuntsnel.nl , brand, overstromingen, natuurrampen, pandemieën, rellen, oorlog of anderszins binnenlandse onrusten.
3. In geval van overmacht wordt nakoming van de Overeenkomst opgeschort zolang de overmacht aanhoudt.
4. Indien sprake is van overmacht met als gevolg dat één der Partijen tekortschiet in de nakoming van haar verbintenissen uit de Overeenkomst, is de andere Partij gerechtigd de Overeenkomst zonder tussenkomst van de rechter te ontbinden. In een dergelijk geval zal Laadpuntsnel.nl overgaan tot terugbetaling van eventueel betaalde bedragen, met daarop in mindering gebracht alle kosten die Laadpuntsnel.nl heeft gemaakt met betrekking tot de Overeenkomst.

Artikel 16 Garantie

1. Voor een door Laadpuntsnel.nl geleverde Laadpaal geldt de fabrieksgarantie van vaak 2 (twee) jaar. De garantie vangt aan vanaf de datum van de factuur van de aankoop van de Laadpaal. Laadpuntsnel.nl biedt in deze periode een garantie voor de door haar geleverde Diensten of Producten tegen materiaal- en fabricagefouten. De garantie houdt in dat Laadpuntsnel.nl de fouten naar haar beste vermogen zal (laten) herstellen en indien nodig kosteloos vervangen. Herstel of vervanging vindt uitsluitend plaats indien het gebrek of storing zo spoedig als redelijkerwijs mogelijk is, in ieder geval voor zover wettelijk toegestaan niet later dan 14 (veertien) dagen, na ontdekking daarvan telefonisch of per e-mail bij Laadpuntsnel.nl is gemeld, waarbij Klant zo veel mogelijk details van het gebrek of de storing dient te verstrekken. Niet tijdige meldingen zorgen voor verval van aanspraak op kosteloze herstel of vervanging.
2. De garantie is niet van toepassing indien de fouten geheel of gedeeltelijk het gevolg zijn van onjuist, ondeskundig, onzorgvuldig gebruik, gebruik voor andere dan normale doeleinden of van buiten komende oorzaken, waaronder begrepen maar niet uitsluitend brand- of waterschade. Ieder recht op garantie vervalt in ieder geval indien:
a. De door Laadpuntsnel.nl gegeven aanwijzingen voor opslag, plaatsing, testen, Installatie, montage, controle, onderhoud en/of gebruik niet exact zijn opgevolgd;
b. De Laadpaal onverstandig is gebruikt of niet in overeenstemming met de overeengekomen of gebruikelijke bestemming;
c. Klant of niet door Laadpuntsnel.nl ingeschakelde derden zonder toestemming van Laadpuntsnel.nl aan de Laadpaal werkzaamheden hebben verricht;
d. Klant enige uit de onderliggende overeenkomst voor hem voortvloeiende verplichtingen jegens Laadpuntsnel.nl niet, niet behoorlijk of niet tijdig nakomt.
3. De garantie is eveneens niet van toepassing indien de Producten door derden zijn gewijzigd of worden onderhouden.
4. In het geval dat Laadpuntsnel.nl, of een partner van Laadpuntsnel.nl, een defect Product herstelt of vervangt blijft de garantieperiode van het oorspronkelijke Product van toepassing, met een minimale duur van 6 maanden.
5. Het in de Algemene voorwaarden bepaalde ter zake van garantie, laat onverlet de garantieaanspraken van Klant uit hoofde van de wet.

Artikel 17 Installatie

1. De Producten kunnen alleen gemonteerd worden op een locatie die voldoet aan de daarvoor geldende eisen en dient aangesloten te kunnen worden op een elektrotechnische Installatie die voldoet aan de daaraan gestelde eisen, conform de Installatie-instructies en de toepasselijke wet- en regelgeving. De maximale laadcapaciteit is altijd afhankelijk van verschillende factoren, zoals lokale regels en voorschriften, het type voertuig, de netaansluiting op locatie van Klant en het elektriciteitsverbruik van het gebouw.
2. Laadpuntsnel.nl factureert enkel daadwerkelijk uitgevoerde werkzaamheden tegen het afgesproken tarief. Eventuele reeds gefactureerde werkzaamheden worden verrekend op de werkbon aan de hand van de uiteindelijke kosten. Voor vragen over eventuele bijkomende meerwerkkosten dient er contact te worden opgenomen met Laadpuntsnel.nl. Een installateur op locatie kan hierover expliciet geen uitsluitsel geven, omdat hij geen inzicht heeft in gemaakte afspraken, waaronder inbegrepen verstuurde offertes of facturen. Installatiekosten worden na akkoord van Klant op de offerte niet gecrediteerd, tenzij Partijen anders zijn overeengekomen.
3. Klant dient te zorgen voor vrije- en ongehinderde toegang tot de plek waar de Diensten verricht moeten worden. Dit heeft eveneens betrekking op de route naar de werkzaamheden, waaronder inbegrepen mantelbuizen, kruipruimtes, kelders of overige ruimtes waar werkzaamheden worden verricht of waar bekabeling wordt geplaatst. Voor mantelbuizen geldt dat deze direct in het zicht, vrij toegankelijk, voldoende ruim en voorzien van een trekdraad behoren te zijn. Kruipruimtes met beperkingen (zoals water of isolatiemateriaal) mogen niet worden betreden. De installateur op locatie beslist of er sprake is van vrije- en ongehinderde toegang. Meerwerk als gevolg van obstructies zullen in rekening worden gebracht overeenkomstig de geldende Installatie prijzen.
4. Gebruikte bekabeling (zowel voedingskabel als datakabel) wordt op basis van de afgesneden meters door de installateur op de werkbon genoteerd. Op de bekabeling staan cijfers die corresponderen met het aantal meters zodat hier geen misverstanden over kunnen bestaan. Doordat een kabel nooit helemaal strak loopt en er vaak sprake is van snijverlies (wat niet voorkomen kan worden), kan het aantal meters soms hoger uitvallen dan verwacht.
5. Klant is zich ervan bewust dat eventuele graaf- en/of bestratingswerkzaamheden, tenzij anders aangegeven, niet worden uitgevoerd door een gespecialiseerde stratenmaker. Graaf- en/of bestratingswerk wordt zo goed als mogelijk uitgevoerd waarbij het uitgangspunt is dat dit degelijk is gebeurd. Laadpuntsnel.nl kan niet aansprakelijk worden gesteld voor enige vorm van schade die hierbij ontstaat.
6. Klant is verantwoordelijk voor een juiste uitvoering van eventuele voorbereidende werkzaamheden, ook indien er een fysieke schouwing op locatie heeft plaatsgevonden. Eventuele herstelwerkzaamheden zullen worden gefactureerd tegen de geldende Installatie prijzen.
7. Eventuele parkeerkosten voor een parkeergelegenheid worden aan u doorberekend en apart toegevoegd bij de werkzaamheden.
8. In het geval van een storing of onvolledigheid aan de geplaatste installatie of uitgevoerde werkzaamheden heeft Laadpuntsnel.nl, tenzij anders besproken, altijd het eerste recht om problemen op locatie te verhelpen.

Artikel 18 Oplevering Installatie

1. Zodra de Installatie gereed is vindt oplevering plaats. Klant, of een door Klant gemachtigde, dient bij de oplevering aanwezig te zijn. De installateur loopt samen met Klant een opleveringschecklist na door middel van het invullen van een werkbon. De Klant dient tijdens de oplevering alle gebreken die hij constateert of redelijkerwijs kan constateren, te melden aan de installateur. De installateur zal de geconstateerde gebreken vermelden op de opleveringschecklist en deze in overleg met Klant binnen een redelijke termijn herstellen.
2. Oplevering is door Klant geaccepteerd, zodra de opleveringschecklist is nagelopen en de Klant de werkbon heeft ondertekend. De acceptatie van de oplevering betekent dat Klant de Installatie heeft geaccepteerd, behoudens eventuele op de opleveringschecklist vermelde gebreken. De oplevering is te allen tijde geaccepteerd wanneer Klant de Laadpaal in gebruik heeft genomen.
3. Kleine gebreken die de ingebruikneming van de Producten niet in de weg staan en binnen een redelijke termijn door de installateur kunnen worden hersteld zijn voor de Klant geen reden om de acceptatie van de oplevering te weigeren.
4. Gebreken die niet zijn gemeld bij oplevering zijn door de acceptatie van de oplevering automatisch door Klant geaccepteerd.
5. Worden de Producten in gebruik genomen voordat de acceptatie van de oplevering heeft plaatsgevonden, dan geldt de ingebruikneming als acceptatie van de Producten door Klant.
6. Indien de Klant de oplevering niet accepteert dient hij binnen 48 uur schriftelijk via info@Laadpuntsnel.nl aan te geven waarom hij niet akkoord is met de oplevering. Laadpuntsnel.nl of de installateur zullen dan binnen redelijke termijn contact opnemen met Klant om tot een oplossing en/of nieuwe oplevering te komen.

Artikel 19 Vertrouwelijkheid van gegevens

1. Elk der Partijen garandeert dat alle van de andere Partij ontvangen gegevens waarvan men weet of dient te weten dat deze van vertrouwelijke aard zijn, geheim blijven. De Partij die vertrouwelijke gegevens ontvangt, zal deze slechts gebruiken voor het doel waarvoor deze verstrekt zijn. Gegevens worden in ieder geval als vertrouwelijk beschouwd indien deze door een der Partijen als zodanig zijn aangeduid. Laadpuntsnel.nl kan hieraan niet worden gehouden indien de verstrekking van gegevens aan een derde noodzakelijk is ingevolge een rechterlijke uitspraak, een wettelijk voorschrift of voor correcte uitvoering van de overeenkomst.
2. De Installatie en de oplevering van de Diensten wordt te allen tijde verzorgd door gecertificeerde installateurs die worden ingeschakeld door Laadpuntsnel.nl .

Artikel 20 Intellectuele eigendom

1. Laadpuntsnel.nl behoudt zich de rechten en bevoegdheden toe die haar toekomen op grond van de Auteurswet.
2. Klant garandeert dat geen rechten van derden zich verzetten tegen beschikbaarstelling aan Laadpuntsnel.nl van gegevens. Klant zal Laadpuntsnel.nl vrijwaren tegen elke actie die gebaseerd is op de bewering dat zodanig beschikbaar stellen, gebruiken, bewerken, installeren of incorporeren inbreuk maakt op enig recht van derden.

Artikel 21 Klachtenregeling

1. Indien Klant een klacht heeft, dient Klant dit schriftelijk te zenden aan info@laadpuntsnel.nl of telefonisch te melden via 085 303 92 93. De klacht wordt, indien redelijkerwijs mogelijk, 5 (vijf) werkdagen na ontvangst van de klacht door Laadpuntsnel.nl in behandeling genomen, waarna Klant zo snel mogelijk een inhoudelijke reactie ontvangt.
2. Klant heeft ook de mogelijkheid om een klacht voor te leggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform, te vinden op de website http://ec.europa.eu/consumers/odr/.

Artikel 22 Wijzigingsbeding

1. Laadpuntsnel.nl behoudt zich het recht voor deze Algemene voorwaarden te allen tijde te wijzigen dan wel aan te vullen. Laadpuntsnel.nl zal Klant hiervan tijdig op de hoogte brengen.
2. De gewijzigde Algemene voorwaarden zijn één maand na bekendmaking aan Klant van toepassing op de Overeenkomst.
3. De Consument heeft de mogelijkheid om de Overeenkomst te ontbinden tot uiterlijk op de dag van inwerkingtreding van de gewijzigde Algemene voorwaarden indien de wijzigingen tot gevolg hebben dat Laadpuntsnel.nl Diensten of Producten kan leveren die wezenlijk anders zijn dan Partijen bij het sluiten van de Overeenkomst met elkaar zijn overeengekomen.

Artikel 23 Toepasselijk recht en bevoegde rechter

1. Op de rechtsverhouding(en) tussen Laadpuntsnel.nl en haar Klant is Nederlands recht van toepassing.
2. Alle geschillen die tussen Laadpuntsnel.nl en Klant mochten ontstaan, worden voorgelegd aan de bevoegde rechtbank in het arrondissement waar Klant zijn of haar woonplaats heeft.

DE LAADPAALSPECIALIST VAN NEDERLAND

Seraphinite AcceleratorBannerText_Seraphinite Accelerator
Turns on site high speed to be attractive for people and search engines.